Онлайн магазин PhotoPavilion.bg
Фотопавилион е един от най-големите доставчици на фотоапарати, обективи и аксесоари в България.
Да обслужваш едно цяло съсловие от професионалисти и любители на фотографията и фото техниката е нелека задача. А да го пресъздадеш и в онлайн среда, така че потребители от цяла България да се възползват от конкурентните услуги и продукти на Фотопавилион - звучи предизвикателно, интересно и мотивиращо.
Екипа, който стои зад марката Фотопавилион, отдавна е разбрал, че днес просто да продаваш на добри цени не е достатъчно, за да си предпочитан доставчик. Добри продукти + добри цени + полезни услуги е гаранция за успех и доволни клиенти.
Това е една част от задачата, която бе възложена на Екзисто за изработка на новият уеб сайт на Фотапавилион.
Освен възможността клиентите лесно да намират и закупуват онлайн продуктите, предлагани от фирмата, трябваше да допълним възможността да научават и да се възползват от услугите, които се предлагат, и не на последно място - да улесним максимално работата на екипа на Фотопавилион, както в поддържането на съдържанието и функционалността на уеб сайта, така и в обслужване на нуждите на онлайн аудиторията, като цяло, така че да постигнем резултат, гарантиращ доброто впечатление и задоволство на клиентите.
Когато имаме огромна лоялна на марката аудитория, която трябва не само да запазим, а и да направим още по-доволна, обръщаме повече внимание в точното специфициране на проекта.
Изготвянето на проектна спецификация, често съпровожда процеса по изработка на уеб сайт. В този проект за да сме по-прецизни, разделихме спецификацията на две части:
- Изготвяне на визуална спецификация с Wireframes (схематично представяне на структура на всеки екран), като представихме всеки екран в десктоп, таблетна и мобилна визия, за да покажем как би изглеждала структурата на responsive уеб сайта от различните устройства.
- Изготвяне на спецификация, очертаваща логиката и функционалността на административния модул за управление на съдържанието, включваща и детайлна информация за свързаността на уеб сайта и админ панела със складовата програма, която фирмата използва и от която взима информация за продукти, цени, промоции и наличности.
В процеса на специфициране на проекта имахме възможност да добавим стойност към съвместната ни работа по проекта, като препоръчаме добри практики и инструменти, които да подпомогнат доброто представяне на онлайн магазина и лесното му управление.
Няколко месеца по-късно, крайният резултат е налице: Фотопавилион е първият доставчик на фото техника и аксесоари с responsive онлайн магазин, богат на полезни функционалности за потребителите, като например:
- Преглеждайки уеб сайта, клиента вижда кои продукти са налични и кои не. В случай че търсеният продукт не е наличен, може да се абонира за известие за наличност, така че в момента в който са налични бройки в системата на Фотопавилион, клиента ще бъде уведомен и ще може да направи своята поръчка. Някой продукти от уеб сайта се доставят по поръчка на клиента, който има възможност да отправи своята поръчка, като заявка.
- Клиента лесно може да филтрира продукти, според предпочитани от него параметри, където достигането до "Няма намерени резултати" е невъзможно. За администратора на уеб сайта сме заложили гъвкава система за управление на филтрите, според категорията продукти за която те са предназначени.
- Приложили сме опция за динамично търсене, което в процеса на въвеждане на ключовата дума се извеждат резултати. В допълнение е налична опция, при която при въвеждане на ключовата дума на латиница, също се извежда очакваният резултат.
- Потребителя може да си избере да получи своята поръчка в магазин на Фотопавилион (в 5 града в България!) или чрез куриер, според неговите предпочитания.
- Бързо и лесно научава за промоциите, организирани от Фотопавилион, както от страниците в уеб сайта, така и от абонамента за електронен бюлетин.
- Интуитивно представяне на продукти и техните технически параметри, комплекти, които могат да бъдат закупени с продукта, аксесоари подходящи за разглежданият продукт и други, като цялата информация e налична и за потребителите с таблетни и смартфон устройства.
- Потребителите имат възможност да прегледат и курсове и пленери, които Фотопавилион организират за всеки, който желае да придобие по-професионален опит в сферата или просто да се забавлява с хора със сходни интереси.
- Програма за лоялни клиенти също е интегрирана в уеб сайта, където клиенти, които имат клиентска карта получават отстъпки от посочените условия за покупка.
- Всеки потребител има възможност да запази продукт в списък с любими, да се абонира за известие за по-ниска цена на продукт или да посочи URL адрес на който е намерил продукта на по-ниска цена.
- Интересна възможност за професионалните фотографи е да се възползват от възможността да наемат техника от Фотопавилион, като в уеб сайта е наличен списък с продукти, които се предлагат под наем и съответните им условия за наемане.
- Като допълнителна услуга Фотопавилион предлага възможност да оставите Ваша техника, която да се предлага на страниците на уеб сайта, в категория "Втора употреба".
- Към уеб сайта развихме и информационен блог, чиито статии се обвързват с продуктите в уеб сайта, така че ако потребител желае може да научи повече детайли за преглежданият от него продукт. Блога е с авторски дизайн (също адаптивен), разработен от екипа ни и вграден в Wordpress платформа.
- И много други, свързани с желанието на екипа на Фотопавилион и на Екзисто, потребителите на уеб сайта да намерят всичко необходимо в уеб сайта или ако не успеят - да установят лесен контакт с екипа на фирмата, който ще им съдейства с всичко необходимо.
Респонсивният дизайн на уеб сайта е съобразен с наложената корпоративна идентичност на фирмата, където сме приложили комбинация от контрастни цветове, отделящи основни елементи и функционалности в отделните страници.
Както споделихме по-горе, голяма част от информацията в уеб сайта се поддържа актуална, благодарение на свързаността на сайта със складовата програма, от която се взима информация за актуални наличности, въведени нови продукти и промоции, така че потребителите могат да са сигурни, че представените детайли са коректни.
Подробните описания на продуктите, поръчките на клиенти и други се управляват от системата за управление на съдържанието, разработена специално за клиентите от Фотопавилион.